

Використання ігрових методів навчання при вивченні української мови та літератури

« Зробити серйозне
заняття
для дитини
цікавим –
ось завдання
навчання»
К. Д. Ушинський

«школа» -
«дозвілля» ( давньогрецька )
« magistes Ludi » –
«учитель ігор» (італійська)

Освіта повинна
порушувати
«інтерес до знання
і бажання до навчання»
Я. А. Каменський

Заради чого?
- Як зробити так, щоб зберегти інтерес учнів до предмету з першого до останнього уроку?
- Як створити атмосферу пошуку і творчості на уроці?
- Як зробити так, щоб вчитися дітям було цікаво?

Девізом моєї педагогічної діяльності стало: «Вчення без примусу»

Завжди пам ’ ятай!
1 . Вибір форми гри повинен бути педагогічно і дидактично обґрунтований. Треба завжди знати МЕТУ використання гри.
2. В іграх повинно бути задіяно якомога більше учнів.
3. Ігри повинні відповідати віку, тобто бути ДОСТУПНИМИ.
4. Ігри служать розвитку всіх видів мовленнєвої діяльності.
5. Необхідно дотримуватись помірності у використанні ігор на уроках.

За формою використання і змістом ігри поділяються:
- настільні,
- дидактичні,
- рухливі,
- рольові,
- ділові,
- інтелектуальні,
- інтерактивні

І. Спрямовані на відпрацювання орфоепічних норм
- «Склади текст і озвуч його»
- «Запроси на обід»
- «В ефірі - новини»
- «Конкурс дикторів»
- «Спортивний коментар»
- «Розшифруйте анаграми»

ІІ. Лексико-фразеологічні
- «Збери фразеологізм»
- «Аукціон»
- «Вгадай слово за його описом»
- «Збери прислів'я»
- «Перекладач»

ІІІ. Спрямовані на відпрацювання орфографічних і пунктуаційних норм
- «М'яка посадка»
- "Третій зайвий"
- «По щучому велінню»
- «Лінгвістичний футбол»
- «Розумний редактор»
- "Довідкове бюро"
- «Диктант - жарт»
- «Цифровий диктант»
- «Класифікація»
- «Пропорція»
- «Не повторюватися»
- «Протиставлення»

VI. Кросворди, чайнворди, ребуси, загадки
З неба падають сніжинки, Люди всі несуть ялинки. Рік старий кудись утік – Так приходить…
Н
О
В
И
Й
Р
І
К

Визначення теми уроку
1. Год
2. Метель
3. Гололед
4. Коньки
5. Санки
6. Февраль
7. Елка

Визначення теми уроку
1. Год
2. Метель
3. Гололед
4. Коньки
5. Санки
6. Февраль
7. Елка
1. Р і к
2. За м етіль
3. Ожел е диця
4. Ковза н и
5. Са н чата
6. Лют и й
7. Ялин к а

Робота з опорним конспектом

Гра «Четвертий зайвий»

Хвилинка-веселинка

Загадкова

«Критичне мислення» Метод передбачення




Народна мудрість

Результат
- формуються такі якості особистості як терпіння, наполегливість, відповідальність, допитливість, прагнення до пізнавальної діяльності;
- виробляється вміння самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці;
- створюється позитивний морально - психологічний клімат в класі для розвитку особистості учнів;

Результат
- підвищується рівень розвитку комунікативних навичок учнів;
- в кожному класі виділяється група учнів, у яких спостерігається високий рівень сформованості стійкої мотивації пізнання;
- розвивається спостережливість, вміння бачити незвичайне в знайомих речах.

Гра -
шлях дітей до пізнання світу, в якому вони живуть, і який вони покликані змінити